۰۹۱۲-۲۴۸۸۸۷۴

۰۲۱-۸۸۸۴۲۳۰۰ ۰۲۱-۸۸۸۴۳۲۰۰

۷۵۳ ۶۳ ۶۴ -۰۹۹۰

طریقه ساخت تندیس فلزی

پیشگفتار

طریقه ساخت تندیس فلزی: تندیس پیکره‌ای است که برای یادآوری یک حادثه مهم یا بزرگداشت یک شخصیت ملی و برگزیده ویا رخدادهای ورزشی، علمی و.. ساخته می‌شود که این کار باعث می‌شود تا آن رویداد تاریخی برای همیشه در اذهان مردم یک جامعه ماندگار و جاودانه بماند.

تندیس‌ها براساس ذوق هنری که سازنده آن به خرج می‌دهد به اشکال متنوعی قابل ساخته شدن می‌باشند. علاوه بر شمایل، جنس تندیس نیز دارای انواع زیادی است. نظیر تندیس‌های کریستالی، تندیس‌های پلکسی، تندیس‌های چوبی، تندیس‌های سنگی، تندیس‌های فلزی و…  می‌باشند.

در حال حاضر از میان انواع تندیس‌هایی که نامبرده شد، تندیس‌فلزی به لحاظ ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند از جذابیت و زیبایی خاصی برخوردار می‌باشند. یکی از رموز آن، چشم نواز بودن آنها است چرا که تندیس‌های فلزی علاوه بر اینکه امکان ساخت یک بعدی و مسطح را دارند، قابلیت ساخت به صورت حجمی و چند بعدی نیز دارا می‌باشند. دیگر اینکه تندیس‌های فلزی را می‌توان با رنگ‌کاری های متنوع و زیبا جلوه‌ای رخ‌نما به آن‌هاداد. همه این عوامل باعث شده است تا تندیس‌های فلزی را به یکی از پرفروشترین و پرمصرفترین تندیس‌ها تبدیل کرده و مشتریان زیادی را به خود جلب نماید.

تندیس فلزی

شرکت نشانه ساز آمادگی کامل دارد تا سفارشات شما را در مورد ساخت انواع تندیس های فلزی و حجمی با کیفیت مناسب انجام دهد.

02188842300،0218884320 و 09122488874

ساخت تندیس فلزی

برای ساخت تندیس فلزی از روش ریخته گری( ذوب نمودن فلز و ریختن آن درون محفظه قالب و سپس خنک کردن آن طبق قالب)استفاده می‌شود و  فلزاتی نظیر: زاماک، سرب، برنج و استیل  مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرند.در ادامه برای آشنایی بیشتر به صورت اجمال، مراحل و فرآیند انجام کار ساخت یک تندیس فلزی توضیح داده می‌شود:

ابتدا درخواست ساخت تندیس فلزی ازطرف مشتری ارائه می‌گردد. پس از آن توسط گروه مجرب نشانه ساز مدل و طرح اولیه تندیس تهیه و به تایید مشتری می‌رسد.       

پس از تایید مشتری مدل سازی اولیه طرح مربوطه به روش  3D و یا دستی تهیه شده و برای انجام فرآیند قالب گیری به قسمت مربوطه ارائه می‌شود.در این قسمت از روی مدل اولیه و طبق درخواست مشتری،  قالب( از جنس گچ، شن یاموم) تهیه‌می‌شود.محفظه قالب‌های تهیه شده از فلزمذاب( سرب یا برنج)  پر شده و شکل و شمایل قالب (تندیس) را به خود می‌گیرد.

تندیس‌های فلزی پس از انجماد و سرد شدن از قالب‌ها جدا شده و وارد مرحله پرداخت می‌گردند.در این مرحله در صورت نیاز، برروی تندیس پرداخت کاری و فرزکاری صورت می‌پذیرد و  سپس  برای آبکاری وارد قسمت مربوطه می‌گردند.

پس از اتمام مرحله آبکاری، در صورت نیاز و طبق سفارش مشتری، تندیس‌ها رنگ‌کاری می‌شوند.در مرحله بعد لوگوی شرکت و متن مورد نظر مشتری بر روی تندیس درج شده و داخل جعبه‌هی مخصوص و زیبا قرار داده می‌شوند.در پایان و پس از بسته بندی آماده تحویل به مشتری می‌گردند.

قیمت

قیمت تندیس فلزی همانند سایر اقلام تبلیغاتی نظیر مدال ورزشی به عوامل زیادی وابسته می‌ باشد. مهمترین این عوامل که در تعیین قیمت این نوع تندیس‌ها نقش بسزایی دارند عبارتند از: شکل و شمایل طراحی، متریال تندیس، نوع رنگ‌کاری و نوع سفارش است.

این نوع تندیس‌ها از فلزات و آلیاژهای مختلفی ساخته می‌شوند و با توجه به اینکه قیمت هریک از این نوع مواد اولیه با یکدیگر متفاوت است لذا در تعیین قیمت نهایی آن تاثیر قابل ملاحظه‌ای خواهد گذاشت.

 شکل و طراحی هم  به صورت  واضح و مشخص در تعیین قیمت هر تندیسی تاثیر به سزایی دارد. در ضمن نوع رنگ‌کاری تندیس نیز اگر از روکش طلا و نقره باشد قطعا دارای قیمت متفاوتی خواهد بود.

به طور قطع تندیس‌ های فلزی حجمی( سه بعدی) و تندیس‌های با حک‌های لیزری نسبت به سایر تندیس‌ها که به صورت مسطح(تک بعدی) با قابلیت چاپ معمولی ساخته می‌شوند، دارای قیمت بیشتری هستند .

نوع سفارش نیز شامل قسمت‌ها و مراحل گوناگونی است که  به صورت مشخص در تعیین قیمت تندیس فلزی موثر می‌باشد.  قطعا”هزینه طراحی به قیمت تندیس‌های فلزی سفارشی،  اضافه می‌گردد.

تعدادی از تندیس که سفارش داده می‌شود نیز در قیمت آن موثر خواهد بود، به طوری که هرچه تعداد سفارش تندیس بالا رود هزینه و قیمت نهایی آن کم خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟