۰۹۱۲-۲۴۸۸۸۷۴

۰۲۱-۸۸۸۴۲۳۰۰ ۰۲۱-۸۸۸۴۳۲۰۰

۷۵۳ ۶۳ ۶۴ -۰۹۹۰

انتخاب رنگ برای تابلوی تبلیغاتی چیست؟

 بهترین رنگ تابلو تبلیغاتی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. ولی به علت تنوع در ترکیب رنگی نمی‌توان گفت که استفاده از کدام گزینه، بهترین رنگ برای طراحی تابلو تبلیغاتی است. انتخاب تابلو تبلیغاتی به عواملی مانند سلیقه مشتری ، نوع کسب و کار، استفاده از نورپردازی مناسب و… بستگی دارد. تابلو تبلیغاتی می‌تواند تاثیر زیادی بر روی جلب نظر مشتری داشته باشد. و جلوه بصری زیبایی را برای مغازه شما فراهم کند. در این مقاله سعی داریم نکات مهم درباره بهترین رنگ تابلو تبلیغاتی اشاره کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین رنگ برای تابلو

راهنمایی انتخاب بهترین رنگ تابلو

همانطور که گفته شد انتخاب بهترین رنگ تابلو تبلیغات به عواملی مانند سلیقه مشتری، نوع کسب و کار، نورپردازی مناسب، رعایت کنتراست مناسب و… بستگی دارد. از تاثیرگذارترین مواردی که باعث ارتباط بین شما و مشتری می‌شود، رنگ تابلو است پس سعی کنید در انتخاب آن دقت داشته باشید.
اگر در ترکیب رنگ‌ها شناختی ندارید. به افرادی که در حوزه طراحی به عنوان گرافیست فعالیت می‌کنند کار خود را بسپارید. چرا که این افراد شناخت درستی از ترکیب رنگ‌ها دارند و ‌می‌توانند مناسب‌ترین و بهترین رنگ را برای تابلو مغازه شما انتخاب کنند.
روانشناسان معتقد هستند که رنگ‌ها ارتباط مستقیمی با ذهنیت افراد برقرار می‌کنند به همین علت برای انتخاب بهترین رنگ تابلو باید با مفهوم هر رنگ آشنا شوید، برای مثال
● رنگ قرمز نشانه خشم، هیجان و اشتیاق است.
● رنگ سفید نشانه شفافیت، وضوح، تمیزی و بی گناهی است.
● رنگ سیاه نشانه قدرت، رمز و راز، شیک بودن و ظرافت است.
● رنگ بنفش نشانه عشق، سلطنت و خلاقیت است.
● رنگ زرد نشانه گرما، شادی آفتاب و هوشیاری است.
● رنگ سبز نشانه طبیعت، آزادی و بهره‌وری است.
● رنگ خاکستری نشانه متعادل، سودمند وبالغ است.
● رنگ نارنجی نشانه ماجراجو، اعتماد به نفس و تهاجمی بودن است.
زیباترین و پرکاربردترین رنگ تابلوی تبلیغاتی که امروز بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ طلایی است و نشانه این رنگ پادشاهی، محافظت و دوست داشتن است البته می‌توانید برای آگاهی بیش‌تر از مفهوم و درک هر رنگ درباره آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

بهترین رنگ تابلو برای جذب مشتری

 بهترین رنگ تابلوی تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین عوامل اصلی جذب مشتری و موفقیت در کسب و کار است. تجربه نشان داده است که برخی از رنگ‌ها می‌توانند تاثیر زیادی در جلب نظر مشتری داشته باشند. برای انتخاب بهترین رنگ تابلو تبلیغاتی ابتدا باید با نوع مشتری آشنا شوید و بعد و نسبت به نوع سلیقه مشتری خود از ترکیب رنگ‌ها استفاده کنید.
هرچه سطح رنگ‌ها به سمت رنگ تیره حرکت کند به عنوان سایه شناخته شده است و هرچه به سمت رنگ سفید حرکت کند، بیش‌تر به عنوان ته رنگ شناخته می‌شود. میزان زنده بودن رنگ‌های استفاده شده در تابلو را کروما می‌گویند. زمانی که هدف از تابلوی تبلیغاتی توجه مشتری باشد باید از رنگ‌های اشباع شده به جای رنگ‌های پاستیلی با اشباع پایین استفاده کنید و برای جلب نظر مشتری در کسب وکار باید در انتخاب موارد زیر دقت کنید.
●  رنگ‌های مناسب با برند و کسب وکار.
●  تنوع رنگ‌ها با اشباع بالا.
● استفاده از طیف رنگی در لوگوی تبلیغات.
در انتخاب رنگ هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوری که پیشنهاد بسیاری از مشاورین به کارگیری چند طیف رنگی برای به دست آوردن بهترین رنگ تابلو تبلیغاتی است. البته لازم به ذکر است که تم رنگی را باید با توجه به نوع کسب و کار خود انتخاب کنید تا باعث جلب نظر مشتری شود

 

رنگ مکمل در ساخت تابلو

در ساخت و طراحی تابلوی تبلیغاتی باید در انتخاب بهترین رنگ دقت داشته باشید. تا تابلوی شما توانایی جلب مشتری را فراهم کند و همین علت استفاده کردن از رنگ‌های مکمل می‌تواند یک انتخاب خوب و مناسب برای به دست آوردن بهترین رنگ تابلو تبلیغاتی باشد.
در چرخه رنگ‌ها، به رنگ‌هایی که در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، رنگ‌های مکمل می‌گویند. ترکیب کردن رنگ‌ها در تابلوهای تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال استفاده از رنگ‌های زرد و نارنجی در تابلو باعث جلب مشتری و فروش بالا می‌شود البته در نظر داشته باشید. استفاده از این نکته در تابلو‌هایی که بیش از دو رنگ کار شده باشد قابل اجرا است.

شناخت و انتخاب رنگ‌ها از نکات مهم طراحی و ساخت تابلوی تبلیغاتی به شمار می‌رود که برای انتخاب آن باید به نوع سلیقه مشتری و نوع کسب و کار خود توجه داشته باشید. به طور کلی اگر به دنبال درست کردن یک جلوه بصری زیبا برای جلب نظر مشتری هستید. برای انتخاب بهترین رنگ تابلوی تبلیغاتی توصیه می‌کنیم از طراحان گرافیک کمک بگیرید.
زیرا طراحان آشنایی لازم با ترکیب رنگ‌ها و طیف رنگی دارند و می‌توانند مناسب‌ترین تابلوی تبلیغاتی در بهترین رنگ را برای شما طراحی کنند. سعی ما از نوشتن این مقاله راهنمایی کامل در مورد رنگ‌ها و ارتباط ایجاد شده بین شما و مشتری توسط رنگ‌ها‌ بود که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

رنگ مکمل در ساخت تابلو

بهترین رنگ برای تابلو مغازه

برای پاسخ به سوال بهترین رنگ برای تابلو تبلیغاتی چه رنگی است؟ باید به موارد زیر دقت داشته باشید.
● مشتری
از مهم‌ترین مواردی که در طراحی و انتخاب بهترین رنگ تابلو تبلیغاتی خود باید به آن توجه داشته باشید نوع مشتری است. برای مثال اگر فعالیت شما مدیریت یک مغازه اسباب بازی فروشی است استفاده از رنگ‌ها با تم تیره مجاز نیست زیرا مشتریانی که شما باید جلب کنید کودکان هستند. در ارتباط با کودکان باید از رنگ‌های شاد و با طراوت استفاده کنید تا برای کودک جلوه جذابی را به وجود آورد. اما اگر فعالیت شما در مراجعه با مشتریان سالمند و بزرگسال است در طراحی تابلوی تبلیغاتی خود از رنگ‌هایی استفاده کنید که مناسب با ‌سلیقه مشتری باشد.
● نوع کسب و کار
دومین عامل تاثیرگذار انتخاب رنگ تابلو استفاده از بهترین رنگ تابلو تبلیغاتی برای کسب و کار است. برای مثال شما یک مغازه صرافی را در نظر بگیرید که برای سردر مغازه خود از یک تابلوی تبلیغاتی با رنگ سبز استفاده کرده باشد، به عنوان مشتری آیا جذابیتی برای شما خواهد داشت؟ آیا شما تمایلی برای بازدید از مغازه پیدا خواهید کرد؟
به طور مثال اگر طلا فروشی در تابلو تبلیغاتی خود از رنگ قرمز و صورتی استفاده کرده باشد با توجه به ‌این که رنگ‌ها هیچ‌ کدام با نوع کسب و کار طلا‌فروش سنخیتی ندارند، نمی‌تواند جلوه جذابی را برای مشتری فراهم ‌کند. در نتیجه کسب و کار موفقی نخواهد داشت پس در انتخاب خود دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین رنگ تابلو تبلیغاتی برای مغازه خود به دست آورید.

مطالب مرتبط:تابلو تبلیغاتی سه بعدی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟