۰۹۱۲-۲۴۸۸۸۷۴

۰۲۱-۸۸۸۴۲۳۰۰ ۰۲۱-۸۸۸۴۳۲۰۰

۷۵۳ ۶۳ ۶۴ -۰۹۹۰

بج سینه مات و براق

در صفحه بج سینه در مورد بج و انواع آن به صورت مختصر آشنا شدیم. نشان سینه دارای سه نوع بج فلزی، بج فوری و اتیکت سینه می‌باشد. در این نوشته قصد داریم تا به بررسی بج فلزی مات و براق بپردازیم.

بج مات و براق جز دسته بج سینه فلزی قرار می‌گیرد. معمولا روی این بج نوشته یا لوگوی شرکت یا سازمان قرار حکاکی می‌شود. قسمتی که مربوط به نوشته شرکت است می‌تواند به رنگ تیره یا کدر و سایر نقاط به صورت براق و یا برعکس درمی‌آید. بقیه نقاط که نوشته‌ای ندارند و براق هستند، یا به رنگ نقره‌ای و یا طلایی رنگ آمیزی می‌شوند.

همانطور که می‌دانید، بج فلزی شامل ۴ گروه یا دسته برنجی، آلومینیومی، استیل و سربی است که خود برنجی به صورت مات و براق و یا به شکل بج رنگی شاخته می‌شود. در تولید بج مات و براق از فلز برنج استفاده می‌شود. به دلیل آنکه برنج فلزی براق است باعث می‌شود تا نماد توجه افراد را جلب نماید.

اما در مورد اینکه چرا به آن مات و براق می‌گویند باید بگوییم در آبکاری آن سعی می‌شود تا بج حالتی دو رنگ بگیرد. در واقع بخشی از آن تیره و دیگری روشن باشد. این کار باعث می‌شود تا بج ظاهر زیباتری به خود بگیرد. در نتیجه به آن آبکاری مات و براق می‌گویند.

ساخت بج سینه مات و براق

درواقع بج فلزی مات و براق یکی از بهترین انواع بج محسوب می‌شود. روش ساخت این نشان سینه به صورت اسیدکاری است. در این روش از اسید برای ایجاد طرح روی بج استفاده می‌شود. پس از آنکه طرح با اسید چاچ یا در اصلاح خورده شد، آن را وارد مرحله آبکاری می‌نمایند. همچنین باید عرض کنیم که آبکاری نقش محافظتی و زیبایی دارد. در نتیجه باعث طول عمر بج نیز می‌شود.

پس از آنکه سوزن یا مگنت در پشت نشان قرار داده شد، وارد مرحله رنگ‌آمیزی می‌شود. می‌توان گفت ساخت بج به صورت مات و براق جلوه خاصی دارد. این بج به صورت برجسته یا دارای فرورفتگی است که به زیبایی آن بیشتر کمک می‌کند.

نشانه ساز تولیدکننده انواع بج سینه مات و براق در سایزهای مختف با سابقه‌ای درخشان و طولانی، آماده دریافت سفارش از شما عزیزان می‌باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟