۰۹۱۲-۲۴۸۸۸۷۴

۰۲۱-۸۸۸۴۲۳۰۰ ۰۲۱-۸۸۸۴۳۲۰۰

۷۵۳ ۶۳ ۶۴ -۰۹۹۰

استفاده از نشان سینه برای مشاغل

یکی از مواردی که برای نشان دادن همبستگی اعضای یک گروه، ارگان، شرکت و یا … مورد استفاده قرار می‌گیرد، نشان سینه است. مسلماً با ورود به یک فروشگاه زنجیره‌ای و یا یک شرکت، این نشان را روی لباس فرم تمام پرسنل و کارکنانان آن­ها دیده‌اید. این اتیکت فلزی کاربردهای مختلف دیگری نیز دارد؛ به‌عنوان‌مثال روی انواع کت‌های آقایان یا مقنعه بانوان قرار گرفته و باعث رسمی‌تر شدن پوشش آن­ها می‌شود.

اگر قصد کسب اطلاعات در خصوص این نشان، کاربردها و مزایای استفاده از آن و هم چنین انواع مختلف آن را دارید با ما همراه باشید. در این مقاله علاوه بر بررسی کاربردهای مختلف نشان سینه، به نحوه ساخت و تولید و هم چنین مزایای استفاده از آن خواهیم پرداخت.

نشان سینه چیست؟

همان‌طور که گفته شد، نشان سینه لوگو و علامتی اغلب فلزی است که روی سینه کارکنان و پرسنل یک بخش و هم چنین اعضای یک تیم و گروه نصب شده و همبستگی آن­ها را نشان می‌دهد. این نشان اسامی مختلف دیگری نیز مانند بج سینه، سنجاق سینه، گل سینه و … دارد. کلمه بج یا بدج (badge) به زبان انگلیسی به معنای امضا و یا نشان برجسته است؛ به همین دلیل نیز از این نشان به عنوان یک امضای برجسته برای معرفی اعضای مختلف یک تیم استفاده می‌شود.

استفاده از نشان سینه به دوران قدیمی در اروپا برمی‌گردد. این نشان یکی از اکسسوری‌ها و لوازمی بود که اغلب افراد ثروتمند اروپایی از آن استفاده می‌کردند. با گذشت زمان و با توجه به کاربردهای مختلف آن، ارتش و نیروهای نظامی نیز با استفاده از این نشان، رتبه سربازان و پرسنل و همچنین احساس تعلق به سازمان و ارگان مختلف را به نمایش گذاشتند. امروزه نیز این قطعه فلزی در سمت چپ سینه کت آقایان و هم چنین روی یقه، آستین و یا مقنعه بانوان و اغلب به عنوان تکمیل پوشش سازمانی در جلسات رسمی و مهم قرار می‌گیرد.

انواع مختلف نشان سینه

موارد استفاده از اتیکت سینه

مهم‌ترین دلیل استفاده از بج سینه، جلب توجه مخاطب است. بیشتر این نشان‌ها به دلیل طراحی و هم چنین بازتاب نور به شکلی جذاب، توجه مخاطب را در نگاه اول جلب خود می‌کنند. این قطعه فلزی بیشتر مورد استفاده مدیران و رتبه‌های برتر اعضای یک گروه قرار می‌گیرد. با این حال این نشان و قطعه فلزی، با توجه به انواع مختلفی که دارد، کاربردهای متنوعی داشته و در بخش‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در زیر آن­ها را معرفی می‌کنیم.

 

·       در جلسات رسمی و اداری میان دولت‌ها و یا شرکت‌های مختلف

·       در شرکت‌ها و محیط‌های اداری

·       در کنفرانس‌ها، همایش‌ها و سخنرانی‌ها

·       در پوشاک به عنوان معرفی برند و لوگوی شرکت سازنده محصول

·       در کمپین‌های تبلیغاتی مختلف برای شرکت‌ها، کمپانی‌ها و برندها

·       ایجاد هویت بصری

 

·       در سرویس‌های خدماتی و برخی مشاغل قانونی مانند آتش‌نشانی‌ها

بج سینه برای معرفی شرکت

مزایای استفاده از نشان سینه

استفاده از نشان سینه در سال‌های اخیر نه تنها کاهش یافته بلکه به شکل چشم گیری افزایش نیز پیدا کرده است. تمامی شرکت‌ها،ادارات و سازمان‌های مختلف با استفاده از این نشان، جلوه‌ای رسمی‌تر به برند و پرسنل خود می‌دهند. اما دلایل استفاده و کاربرد زیاد این محصول چیست؟ 

استفاده از سنجاق سینه چه تأثیری روی مخاطب داشته و چه مزایایی را به همراه دارد؟

همان‌طور که گفته شد، به دلیل طراحی خاص این نشان، استفاده از آن باعث جلب توجه مخاطب در اولین برخورد می‌شود. این مورد مهم‌ترین مزیت استفاده از نشان سینه است که باعث بیشتر دیده شدن برند،
یکدست شدن اعضای گروه و هم چنین ایجاد تصویری حرفه‌ای در ذهن مخاطب می‌شود. درلیست زیر سایر مزایای استفاده از این نشان را مشاهده می‌کنید.

·       احساس تعلق به سازمان و ایجاد وحدت میان پرسنل

·       شناسایی شرکت و سازمان

·       برند سازی

·       به رسمیت شناخته شدن کارمندان و پرسنل مجموعه

 

·       استفاده از متریال‌های با کیفیت در ساخت آن

تفاوت اتیکت سینه و پلاک فلزی

در شرکت‌ها و یا مجموعه‌های مختلف، برای معرفی نام و درجه مسئولیت افراد، از اتیکت سینه استفاده می‌شود. این اتیکت می‌تواند از متریال‌های مختلفی ساخته شده باشد؛ به‌عنوان‌مثال در اغلب فروشگاه‌ها و یا شرکت‌های خدماتی، نام افراد با استفاده از این اتیکت روی لباس فرم آن­ها دوخته می‌شود. هم چنین در ادارات مختلف نیز از انواع اتیکت‌های سینه فلزی و پلاستیکی برای معرفی نام و سمت افراد استفاده می‌شود.

اما پلاک فلزی یا استیل کاربردهای بسیار بیشتری نسبت به اتیکت‌های سینه دارد. این نوع پلاک روی انواع دستگاه‌ها برای نشان دادن مشخصات و ظرفیت آن­ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر کاربردهای این پلاک می‌توان به شماره گذاری محصولات، تابلوها، تبلیغات، ساختمان‌ها و … اشاره کرد.

انواع مختلف پلاک فلزی​

نحوه ساخت سنجاق سینه و پلاک فلزی

ساخت پلاک‌های فلزی و سنجاق‌های سینه، به‌وسیله دستگاه‌های حکاکی و نرم افزارهای طراحی مختلف انجام می‌شود. نحوه ساخت این نشان‌ها به این صورت است که ابتدا طرح و لوگوی مورد نظر در نرم افزارهای مخصوصی مانند کورل دراو ایجاد می‌شود. در این نرم افزار قسمت‌هایی که طراحی شده و سیاه هستند به صورت برجسته و قسمت‌های خالی، به شکل تخت روی متریال مور نظر ایجاد می‌شوند.

با گرفتن خروجی از طرح مورد نظر و قرار دادن فلز روی دستگاه حکاکی، این دستگاه شروع به ایجاد طراح روی فلز بر اساس فایل طراحی شده می‌کند. با این وجود برخی از دستگاه‌های حکاکی نیز بدون نیاز به کامپیوتر می‌توانند طرح‌های مورد نظر را روی انواع فلزها ایجاد کنند. روش‌های کلی ساخت سنجاق‌های سینه و انواع پلاک‌های فلزی توسط دستگاه‌های حکاکی شامل حک کوبشی یا ضربه‌ای، حک اسکرایب و لیزر می‌شود.

انواع مختلف پلاک فلزی

جمع بندی

از جمله ملزوماتی که مؤسسات، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف برای شناسایی و هم چنین یکسان کردن مجموعه خود استفاده می‌کنند، نشان سینه است. این نشان‌ها بر اساس نوع متریال به کار رفته در آن­ها به چهار نوع فلزی، مولتی استایل، پیکسل و پلی استر تقسیم بندی می‌شوند که کاربردهای زیادی در بخش‌های مختلف دارند. در این مقاله به معرفی کامل این نشان، کاربردها و مزایای آن و هم چنین نحوه ساخت انواع پلاک‌های فلزی پرداختیم.

در صورتی که قصد خرید انواع نشان سینه، پلاک فلزی و یا اتیکت سینه را دارید، می‌توانید گروه تبلیغاتی نشانه ساز را انتخاب کنید. این مجموعه با بهره گیری از کارگاه‌های مجهز و هم چنین استفاده از مواد اولیه با کیفیت و عالی، خدمات گسترده‌ای را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مشاوره رایگان و هم چنین ثبت سفارش خود می‌توانید با پشتیبانان این مجموعه در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟