۰۹۱۲-۲۴۸۸۸۷۴

۰۲۱-۸۸۸۴۲۳۰۰ ۰۲۱-۸۸۸۴۳۲۰۰

۷۵۳ ۶۳ ۶۴ -۰۹۹۰

متن لوح‌تقدیر روز پرستار

مقدمه

تعریف پرستار: در سالهای گذشته به کلیه کسانی که از بیماران و دردمندان نگهداری و مراقبت می‌کردند پرستار می‌گفتند. اما در حال حاضر پرستار به شخصی اطلاق می‌شود، که دارای تحصیلات آموزش عالی و آکادمیک می‌باشد. پرستاران آموزش‌های لازم را نیز در زمینه کسب اصول و مهارتهای مورد نظر به منظور نگهداری، درمان و راهنمایی بیماران طی کرده‌اند.  شغل پرستاری  همانند حرفه پزشکی از جایگاه ویژه و مقدسی در بین سایر مشاغل برخوردار می‌باشد. رهبران دینی ما همواره انسان‌ها را تشویق به نوع دوستی و کمک به دیگران در هنگام بیماری و کسالت می‌کنند، و این امر را نوعی عبادت و الزامات دینی و انسانی  می‌دانند. در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بیمار و دردمند در وهله اول با پرستار مواجه می‌شود. این پرستار است که با نحوه برخورد‌ی که با بیمار انجام می‌دهد، در جهت بهبودی و آرامش روحی آن گام بزرگی را بر می‌دارد.

اهمیت و نقش موثر پرستاران و به طور کلی کادر درمانی در دو مقطع تاریخی ایران ( یک مورد در زمان جنگ با عراق و یک مورد نیز در مقطع کنونی و وجود این بیماری منحوس کوید19) مبین این می‌باشد که شغل پرستاری از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار می و پررنگ بوده‌است.    

تاریخچه روز پرستار: در کشورهای جهان روز 12 مه را که برابر با تولد فلورانس نایتینگل(پرستار انگلیسی) که بنیانگذار شغل پرستاری پیشرفته می‌باشد، به عنوان روز جهانی پرستار نامگذاری نموده‌اند. در ایران نیز سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) که مصادف با پنجم جمادی الاول است، را به عنوان روز پرستار تعیین نموده‌اند.

 

متن لوح تقدیر روز پرستار

در این روز ( روز پرستار) و به پاس خدمات ارزشمندی که جامعه پرستاری به کشور انجام می‌دهند در سراسر ایران اسلامی به تقدیر و تشکر مادی و معنوی از آنان می‌پردازند و رهبر معظم انقلاب نیز همه ساله این روز مبارک را به پرستاران گرامی تبریک می‌گویند. یکی از  هدایایی که در این روز میمون و مبارک به پرستاران عزیز تقدیم می‌گردد، اهدای لوح‌تقدیر روز پرستار می‌باشد.  در متن لوح‌تقدیر روز‌پرستار اغلب جملات فاخری نوشته می‌شود که علاوه بر تبریک روز پرستار حاوی کلماتی است که تداعی کننده آرزوهای قلبی، ابراز علاقه و تشکر اهداء کننده لوح‌تقدیر روز‌پرستار را نسبت به پرستاران عزیز نمایان می‌سازد.

در  قسمت زیر و برای آشنایی بیشتر نمونه‌هایی از متن لوح‌تقدیر به مناسبت روز پرستار ارائه شده‌است:

شرکت تبلیغاتی نشانه ساز:02188842300 و 02188843200

تبریک کلی به تمامی پرستاران پرتلاش: 

شما پرستاران همچون پروانه گرداگرد شمع سوزان بیماران و دردمندان می‌چرخید و با نفس مسیحایی خود محفل و زندگی آنان را روشنایی و حیاتی دوباره می‌بخشید.

سالروز ولادت بانوی کربلا، دخت امیرالمومنین علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب کبری(س)که به نام روز مبارک پرستار نامگذاری شده است را خدمت شما و تمامی پرستاران زحمت کش ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. از خداوند متعال سربلندی و سرافرازی را برای جامعه پرستاری آرزو مندم.

متن تبریک به یکی از پرستار‌ان:

پرستاران چشم و چراغ همیشگی بیماران هستند و چون ستاره‌ای نورانی در شب ظلمانی آن‌ها می‌درخشند و روشنگر و هدایت کننده به سمت مسیر سلامتی و بهبودی بیماران می‌باشند.

بدینوسیله روز مبارک پرستار را که مزین به نام حضرت زینب کبری(س) می‌باشد خدمت شما سرکارخانم…… پرستار شریف و مهربان بیمارستان…….. و همه پرستاران این کشور اسلامی تبریک و تهینیت عرض می‌نمایم.

امیدوارم درکنار خانواده محترمتان همیشه سلامت و سربلند باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟