۰۹۱۲-۲۴۸۸۸۷۴

۰۲۱-۸۸۸۴۲۳۰۰ ۰۲۱-۸۸۸۴۳۲۰۰

۷۵۳ ۶۳ ۶۴ -۰۹۹۰

در چه صورتی یک مهر غیر قانونی محسوب می شود؟

ساخت مهر غیر قانونی، علاوه بر اینکه به عنوان یک جرم شناخته می ‌شود، می ‌تواند منجر به مشکلات قانونی برای شخصی که از آن استفاده کرده است، بشود. به عنوان مثال، استفاده از مهر غیر قانونی در سند رسمی، ممکن است باعث تأخیر در پرونده ‌های قضایی، از دست دادن حقوق و مزایای شخص مربوطه و حتی محکومیت او شود.

یک مهر غیر قانونی در صورتی غیر قانونی به شمار می‌ رود که از نظر قانونی معتبر نباشد و یا به صورت غیرقانونی و بدون صدور مجوز رسمی ساخته شده باشد. این شامل موارد زیر می‌شود:
● مهرهایی که با استفاده از اطلاعات جعلی ساخته شده‌اند.
● مهرهایی که با استفاده از مدارک تقلبی یا نقل و انتقال مدارک جعلی ساخته شده‌اند.
● مهرهایی که بدون صدور مجوز رسمی از مراجع مربوطه ساخته شده‌اند.
● مهرهایی که با استفاده از نرم‌ افزارهای کرک ‌شده یا نسخه‌ های غیرمجاز نرم‌ افزارهای طراحی مهر ساخته شده‌ اند.
● مهرهایی که از نظر قانونی مطابق با ضوابط و مقررات موضوعه نیستند، مانند مهرهایی که به طور غیرمجاز حاوی عبارات محرمانه یا توهین ‌آمیز هستند.

ساخت مهر غیر قانونی، به معنای ساخت مهرهایی است که با طرح‌ ها و محتواهای که بدون مجوز یا با درخواست کلاهبردارانه، از برند‌های دیگر نیز ساخته شده‌ اند. این کار فقط برای اهداف غیرقانونی مانند تقلب در سند و امضا، سرقت هویت و فریب افراد نیز به کار می ‌رود.

ساخت مهر غیر قانونی

ساخت مهر بدون مجوز و ساخت مهر غیر قانونی

همانطور که می دانید ساخت مهر بدون مجوز به معنای ساخت مهری است که برای اهداف شخصی یا تجاری به دست می ‌آید، اما به هیچ عنوان مجوز قانونی برای ساخت آن در دست نیست.
در بسیاری از کشورها، ساخت مهر بدون مجوز یک فعالیت غیرقانونی است و ممکن است با مجازات‌ هایی همچون جریمه، حبس و یا هر دو مورد مواجه شود؛ بنابراین، بهترین راهکار برای ساخت مهر، انجام آن با دریافت مجوز قانونی نیز می باشد.
ساخت مهر با مجوز به شما اطمینان می ‌دهد که مهر شما با الزامات قانونی سازگار است و می‌ تواند برای اهداف رسمی و تجاری مورد استفاده قرار گیرد و قرار نیست از آن در کارهای غیر قانونی و برای کلاهبرداری استفاده شود؛ در نتیجه، بهترین راهکار برای ساخت مهر، استفاده از خدمات رسمی و مجاز نشانه ساز است تا مهر قانونی و معتبر برای اهداف رسمی و شخصی شما به دست آید.

راه های تشخیص مهر جعلی و ساخت مهر غیر قانونی

در نظر داشته باشید ساخت مهر جعلی و استفاده از آن به عنوان یک اقدام غیرقانونی شناخته می‌ شود. این فعالیت در بسیاری از کشورها مجازات‌ هایی همچون جریمه و یا حبس را به همراه دارد. همچنین در نظر داشته باشید که برای تشخیص مهرهای جعلی راه هایی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.
راه‌ های تشخیص مهر جعلی بسیار متنوع هستند و از تحلیل های شیمیایی و فیزیکی تا تجربیات حرفه ‌ای در زمینه نشانه ‌سازی و پلمپ استفاده می‌شود.
برای تشخیص مهر جعلی، می ‌توان از روش‌ های مختلفی مانند تحلیل با میکروسکوپ، تجزیه و تحلیل شیمیایی، تست‌ های کنترل کیفی و کمی، سیستم ‌های پلمپ و امنیتی نیز استفاده کرد.
به عنوان مثال، برای تشخیص مهر جعلی، می ‌توان با استفاده از میکروسکوپ و نورپردازی، به دقت سطح مهر را مورد بررسی قرار داد و اگر در نواحی مختلف مهر اختلاف‌ های قابل توجهی مشاهده شد، ممکن است مهر جعلی باشد.
همچنین در برخی موارد، تحلیل شیمیایی و انجام تست ‌های کنترل کیفی و کمی می ‌تواند به تشخیص مهر جعلی نیز کمک کند. این تست‌ ها ممکن است شامل تست‌ های نوک تیزی، تست‌ های خوردگی و غیره نیز باشند.
برای تشخیص مهر جعلی، افرادی که تجربه کافی در زمینه نشانه ‌سازی و پلمپ دارند، قادر هستند با استفاده از تجربیات حرفه‌ ای خود، به تشخیص مهر جعلی برسند.

در صورت پیشنهاد ساخت مهر غیر قانونی چه کاری انجام دهیم؟

اگر به شما پیشنهاد ساخت مهر غیر قانونی شده باشد، باید از پذیرش آن خودداری کنید و به مراجع قانونی مربوطه اعلام نمایید. ساخت مهرهای غیر قانونی ممکن است به جرم شناخته شده و باعث تحریمات و مجازات های قانونی شود.
علاوه بر این، استفاده از مهرهای غیر قانونی ممکن است باعث ایجاد مشکلات جدی برای شما و سایران شود. بهترین راه برای پیشگیری از هرگونه مشکل، از قانونی بودن سفارش و ساخت مهرهای خود اطمینان حاصل کردن و در صورت اطمینان نداشتن از مشورت با متخصصان مربوطه است.

ساخت مهرهای قانونی ژلاتینی ، لیزری، جیبی و مهر برجسته   دراشکال وسایزهای مختلف را در نشانه شار سفارش دهید.

موارد مرتبط:

ساخت مهر ژلاتینی

ساخت مهر لیزری 

آیا مهر های تقلبی می توان ساخت که با اصل آن برابر باشد؟

ساختن مهر تقلبی که با اصل آن برابر باشد در حالت کلی بسیار سخت و غیر ممکن است. مهرهای قانونی معمولاً دارای ویژگی‌ های امنیتی خاصی هستند که قابلیت تقلید از آن‌ ها را کاهش می ‌دهند. برای مثال، مهرهای رسمی ممکن است شامل تصاویر، عناصر ساختاری و توضیحات مختلفی باشند که تنها با تجهیزات خاص و دانش تخصصی قابل تولید و بررسی هستند.
به علاوه، مراکز صدور مهرهای رسمی از فناوری‌ های امنیتی برای جلوگیری از تقلب در ساخت مهرها استفاده می ‌کنند، مانند انواع مهرهای الکترونیکی که دارای کدهای امنیتی و شناسایی دقیقی هستند و به طور دوره‌ ای تغییر می‌کنند؛ بنابراین، ساخت یک مهر تقلبی که با اصل آن برابر باشد، بسیار سخت و شاید غیر ممکن باشد.
ما در سایت نشانه ساز، به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده مهر در ایران، به صورت قانونی و با در اختیار داشتن مدارک و مجوزهای لازم، مهر هایی با کیفیت و قابل اعتماد تولید می کنیم. اما با وجود این، هنوز هم بسیاری از افراد در تلاش هستند تا با ساخت مهرهای غیر قانونی، بازار را به خطر بیاندازند؛ بنابراین سعی کردیم در این مقاله شما را با مهر غیرقانونی آشنا کنیم.
به دلیل عواقب ناخوشایند، به صورت جدی در استفاده از مهرهای غیر قانونی هشدار داده می شود. به همین منطور ما برای حفظ حقوق شما، به دوستداران امنیت در سراسر کشور، توصیه می کنیم که از خدمات قانونی استفاده کنند و به راحتی مهرهایی با کیفیت و معتبر را تهیه نمایند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟