۰۹۱۲-۲۴۸۸۸۷۴

۰۲۱-۸۸۸۴۲۳۰۰ ۰۲۱-۸۸۸۴۳۲۰۰

۷۵۳ ۶۳ ۶۴ -۰۹۹۰

سه روش اجرایی در ساخت تندیس

اکثراً تمام افراد به مرور زمان خاطرات و وقایع گذشته را به طور کم و پیش فراموش می ‌کنند، اما وسایل و یادگاری های مربوط به آن دوره موجب زنده ماندن خاطره ها برای افراد می ‌شوند، یکی از اشیا مهم که یادآور خاطرات گذشته است، تندیس نام دارد. تندیس می تواند کوله باری از خاطرات احیا شده برای افراد باشد، که به منظور قدردانی از زحمات خود در جشنواره ها دریافت کرده اند.
برخی مواقع جهت قدردانی از اساتید، دانش آموزان و پرسنل هدایای به آن ها اهدا می شود، که یکی از مهم ترین آن ها تندیس خواهد بود، زیرا این نوع هدیه به مرور زمان ارزش معنوی بیشتری برای فرد خواهد داشت، با تمام این تفاسیر باید گفته شود که اگر می خواهید با یک هزینه مقرون به صرفه و مناسب بهترین هدیه را به مخاطب خود بدهید که او تا سال ها از آن به عنوان بهترین خاطره یادآوری کند، تندیس بهترین گزینه است. شما می توانید با مشاوران مجموعه شرکت نشانه ساز ارتباط برقرار کنید و متناسب با نیاز خود بهترین تندیس را سفارش و خریداری کنید.

روش های ساخت تندیس

سه روش ساخت تندیس

برای ساخت تندیس تبلیغاتی معمولا از لوگو یا المانهای مشخص شرکت ها یا جشنواره ها استفاده شده که با دیگر عناصر ترکیب شده و تندیس را به وجود می آورند.در ساخت تندیس های نشانه ساز هر سه روش به کار می آید اما اغلب از روش سوم یعنی جفت کاری بهره گرفته می شود.امروزه با توجه به استقبال خریداران، تندیس در انواع گوناگون و در جنس های متفاوت تولید و به بازار ارائه می‌ شود، اما در کل سه روش اجرایی در ساخت آن وجود دارد که عبارتند از:
به طور کلی ساخت تندیس به سه روش انجام می شود: ۱)کنده کاری یا حجاری ۲)شکل دهی ۳)جفت کاری

کنده کاری

در روش اول، پیکرتراش (به کسی که مجسمه و تندیس میسازد، پیکر تراش می گویند.) کار خود را با توده ای از ماده ی جامد مثل سنگ یا چوب آغاز می کند و در روند کاستن از آن توده به شکل مورد نظر می رسد.برای ساخت تندیس به روش کنده کاری، پیکر تراش با به کار گیری یک ماده جامد مانند سنگ یا چوب، فعالیت خود را آغاز کرده و با کاستن از آن ماده، در نهایت شکل مورد نظر را به وجود می ‌آورد.

شکل دهی

در روش دوم با افزودن و شکل دادن به ماده، حجم کلی مورد نظر به دست می آید. انواع مواد حجم پذیر چون موم، گچ، گل و … را می توان در این روش به کار گرفت.در این روش برای ساخت تندیس با استفاده از مواد حجم پذیر مانند گل و موم با اضافه کردن و شکل دادن به   حجم مورد نظر ساخته می شود.

جفت کاری

در روش سوم،اجزای تندیس را جداگانه می سازند و گاه قطعات پیش ساخته را به کمک جوش کاری، لحیم کاری، پرچ کردن، میخ کردن، چسبانیدن و …به هم پیوند می دهند تا شکل نهایی کامل شود. بنابراین تندیس بااین روش لزوما از یک ماده ی همگن ساخته نمی شود. به این معنا که هنرمند هر یک از اجزا را به طور جداگانه، پیش ساخته یا اشیا یافته و آماده،

 

تندیس هایی که به روش شکل دهی و جفت کاری ساخته می شوند، را می توان با ریخته گری و اسلوب قالب گیری مقاوم و ماندگار کرد.امروزه برای تولید تندیس از سه روش بالا استفاده می شود، اما معمولاً از روش سوم بیشترین استفاده می شود، علت اصلی این امر لزوم تکرر تندیس ها می باشد، که تنها در موارد استثنایی تندیس ها به طور تک ساخته می شوند. بنابراین اگر یک تندیس به طور تک تولید شود از شکل اصلی قالب گیری شده و توسط قالب گیری و ریخته گری تکرار خواهد شد. شرکت نشانه ساز با به کارگیری کادر مجرب و فعال آماده خدمت رسانی به تمامی مشتریان گرامی می باشد.

ساخت تندیس تبلیغاتی از نظر لغوی به معنای مجسمه و پیکره است. در گذشته تندیس ها را به عنوان یک مجسمه ی بزرگ می شناختند که بیانگر رویداد و اتفاق و یا شخصیت مهم بود که در مکان های عمومی نصب می شد. معدودی مجسمه ها نشان دهنده ی اتفاق های مهم تاریخ هستند مانند مجسمه ی آزادی در ایالت متحده. اما امروزه معنای تندیس در بین مردم، تغییر کرده است. تندیس را می توان هدیه ای با دوام توصیف کرد که برای یک موفقیت و دستاورد خاص به عنوان یادگاری، به شخص مورد نظر، تقدیم می کنند. تندیس ها اغلب برای رویدادهای مهم مانند رویدادهای ورزشی، همایش ها، نمایشگاه ها و جشنواره ها اعطا می شوند. در ایران سالانه بسیاری از جشنواره ها به عنوان قدردانی و یادبود، به منتخبین خود، به عنوان هدیه تندیس میدهند؛ مانند: جشنواره ی فیلم فجر، تندیس سیمرغ، جشنواره ی بین المللی فیلم جوان و نوجوانان و …. .در حال حاضر تندیس ها جنبه ی تبلیغاتی نیز پیدا کرده اند و شرکت های خصوصی نیز برای قدردانی از مشتریان و کارمندان خود در مناسبت های خاص، برای تقدیر از افراد در یک سمت شغلی معین و یا به دلیل کسب و ارائه ی دستاورد ارزنده، به آنها اهدا می کنند‌.

 

شرکت تبلیغاتی نشانه ساز با تجربه کافی در ساخت انواع مختلف بج سینه چوبی آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی در مورد سایر اقلام تبلیغاتی نظیر: تندیس، مارک و لیبل، بج سینه فلزی، پلاک فلزی، پرچم تبلیغاتی، لوح تقدیر و… می باشد.این شرکت جهت حفظ اعتماد مشتریان از بهترین مواد تندیس های زیبا را در سایز، شکل و رنگ متفاوت تولید میکند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟